Quick shaping - landscape i matrix extruder

by Marek Email

Ostatnio dużo osób, szczególnie
na gadu-gadu, molestowało mnie o napisanie tutoriala, z serii abstract,
prezentujacego, jak stworzyc popularny dla witryn www, motyw tła. Efekt
uzyskuje sie bardzo szybko i prostymi metodami (nie liczac czasu renderingu).

Zaczynamy od wstawienia do sceny obiektu Landscape. Następnie
przechodzimy do jego własciwosci (zakładka attributes). Tutaj zmieniamy
troche jego wielkosc i ilosc segmentów. Rozmiar zmiejszamy do 200 na 200
metrów, wysokosc bez zmian. Nastepnie ilosc segmentow wysokosci i glebnokosci
obiektu na 200 (w standardowym uzyciu tego obiektu w ten sposob zwiekszamy
dokladnosc terenu). Wartosc Rough Furrows zmniejszamy do 25 procent.

Po zatwierdzeniu zmian, powyższych modyfikacji, zmieniamy
wlasciwosci obiektu na edytowalny. Teraz wybieramy z menu:Structure>Edit
Surface>Crumple. Pozostawiamy standardowe wlasciwosci i klikamy OK. Na
koniec pozostaje nam wybrać znane juz z poprzednich tutoriali tej specyfikacji
narzedzie, a mianowicie Matrix Extruder, menu: Structure>Edit Surface>Matrix
Extruder. To czy pozostawicie standardowe parametry czy tez zmienicie pozostawiam
do waszego wyboru. Po wybraniu i klikniecu OK, nawet na bardzo szybkich komputerach
chwile musimy poczekac. Obiekt wyjsciowy mam od 0,5 mln polygonów w gore,
i ew praca na nim wymaga bardzo duzeju cierpliwosci. Na koniec dajemy dowolny
shader na nasz obiekt i renderujemy (czas renderingu przy wlaczonym AA na
best jest naprawde dlugi). Poniżej mozecie zobaczyc jaki efekt uzyskalem
poprzez standardowe parametry matrix extruder.